Senin, 01 Juni 2009

Perabotan Dapur

Siapa pun sudah tidak asing lagi dengan perabotan dapur. Apabila kita berada di dapur setidaknya mengenal alat-alat tersebut. Akan tetapi, tidak semua perabotan dapur diketahui namanya. Banyak orang yang mengetahui bentuk fisiknya tetapi tidak tahu namanya. Di masyarakat suku Sunda terdapat banyak jenis perabotan dapur. Di setiap daerah pasti ada yang sama bentuknya, namanya, juga fungsinya. Akan tetapi, pasti ada juga yang berbeda, baik itu namanya, bentuknya, ataupun fungsinya. Saya berusaha mengingatkan kembali kepada adik-adik kita yang jarang ke dapur dan tidak mengetahui nama-nama perabot dapur serta bagaimana cara menggunakannya. Berikut saya sertakan gambar-gambar yang berkenaan perabotan dapur, terutama dari masyarakat suku Sunda. Memang ini baru sebagian, di kesempatan lain gambar-gambar mengenai perabotan dapur akan saya tambah lagi. Maklum yang ada gambarnya ini hanya sebagian yang ada di rumah. Nama-namanya saya cantumkan dalam bahasa Sunda.


Aseupan


Ayakan


Boboko



Hihid


Cukil


Langseng


Seeng


Gayung Batok


Talenan


Mutu & Coet


Nyiru



Parud


Panci Nu Ageung


 


Hawu

12 komentar:

  1. Sampurasun,

    Aya ku resep kang nitenan parabot dapur nu ku akang tos diposting.

    Sakadar panambah "khasanah basa", aya sababarah sebutan/istilah nu benten antara sebutan di wewengkon akang sareng di wewengkon kuring.

    Di wewengkon kuring -tegesna di di Banten Kidul- ngaran parabot dapur nu disebut kua akang nyaeta :

    1. Aseupan

    Di wewengkon kuring mah disebut "haseupan" benten sakedik, nu asalna tina "haseup"

    2. Ayakan
    Parabot dapur ieu di wewengkon kuring mah disebut "sair". Jadi lamun urang di empang/balong/situ/walungan ngala lauk nganggo ayakan / sair disebatna "nyair"

    3. Boboko

    Pami ieu mah sami disebatna boboko

    4. Hihid

    Ieu oge sami tetep hihid

    5. Cukil

    Jenis2 ieu mah rada benten, upami anu ageung didamelna tina kayu disebatna "pangarih", upami anu alit disebatna "centong kayu" (ayeuna aya oge centong palastik). Teras upami anu didamel tina stainless (aya gagangan) biasana kenging meser disebatna "kolaci"

    6. Langseng

    Sami tetep langseng

    7. Seeng

    Sami tetep seen

    8. Gayung Batok

    Sami, tetep gayung batok (ngan ayeuna mah aya oge gayung palastik)

    9. Talenan

    Sami, namina talenan

    10. Mutu & Coet,

    Benten, pami anu alit (kanggo ngulek/ngarendos) namina "panggerok", pami anu ageung (alas kanggo ngulek/ngarendos) namina "leper"

    11. Nyir, Parud & Panci ageung

    Sami.

    Cing mangga di inventarisir deui kang, saba aya anu namina "tetenong", "dulang", "gentong", "kendi", Jsj.

    Sakit nu kapihatur,

    Salam,

    (Dedi) Rustandi

    BalasHapus
  2. Hatur nuhun kang Dedi tos nambihan perbendaharaan nami2 parabot dapur, abdi nuju milarian nu sanesna tos diemutan ku kang Dedi. Mung teu acan gaduh gambarna hungkul abdi teh. Tujuanna mah abdi teh hoyong ngenalkeun parabot dapur ka nu teu acan terang, terutamina kanggo generasi urang nu teu acan terang nami2 parabot dapur. Upami akang gaduh tema nu sanes, nu aya patalina sareng ka sundaan diantosan pisan kabarna. Nuhun.

    BalasHapus
  3. hatur nuhun kang kana perbendaharaan perabotannana, kaangge pisan

    BalasHapus
  4. ngiring ngapublish ulang di link anu palih handap,..haturnuhun,..mugia janten amal soleh..

    BalasHapus
  5. kurang tuh..harusnya ada HAWU...

    BalasHapus
  6. punten sun pami telepat paparabotan teh di sebatna pancaraken nya leres kitu ? punten ngiring ngalangkus sakantenan nitenan resep nya basa sunda teh mung nu ngamumulena tos kirang, hatur nuhun nun, masih keneh kersa ngamumule basa urang basa sunda, nepangkeun nun sim kuring wasta pun dayat ti Cianjur

    BalasHapus
  7. @anonim: muhun kang, ari foto hawu na mah parantos aya, mung hilap di mana disimpenna, ke urang pilarian heula... hatur nuhun

    BalasHapus
  8. tolombong mna akang kasep, bageur
    hatur mangga

    BalasHapus
  9. punten kenging abdi ngopy gambar-gambarna? hatur nuhun...

    BalasHapus
  10. sampurasun...

    hatur nuhun ka akang parantos posting parabot dapur

    ulah hilap nya ka http://idatenhatori.blogspot.com

    diantosan

    BalasHapus
  11. punten akang nyungkeun elmuna. abdi nuju skripsi kaleresan nyandak judul perabotan dapur tradisional sunda. hoyong terang estetika ti parabot sunda teh naon ? pami teu leupat paabot tradisional sunda teh awal mulana ti sejarah Nyi pohaci lereus teu kang ? teras fungsi ti parabotan tradisional ti kahirupan akang2 teh naon hungkul ? apakah ngan sebagai alat nu paranti masak hungkul atau naon ? punteun nyunkeun bantosana nya kang hhe...

    BalasHapus